23.05.24
Vanaf het najaar van 2024 presenteren Flint en September Me opnieuw concerten van wereldklasse in de prachtige Sint Aegtenkapel in Amersfoort. Geniet van acht verrassende concerten in de series Grenzeloos en Pintje, Patatje, Prokofjev.
September Me artistiek leider Ragazze Quartet stelde het programma samen.
Klik hier voor data, meer info en tickets.
Pintje, Patatje, Prokofjev
Viermaal Sergej Prokofjev, in vier verschillende jasjes en uitgevoerd door internationale topmusici. In het eerste concert van de serie spelen Quirine Viersen (cello) en Thomas Beijer (piano) een programma rond Prokofjevs cellosonate. De zusjes Maria (viool) en Nathalia (piano) Milstein creëren een sprookjeswereld waar Prokofjev, Grieg en De Falla elkaar ontmoeten. Pianist Nino Gvetadze speelt naast Prokofjevs Sonata no. 2 werken van Mozart, Schubert en Debussy. Ragazze Quartet en Thomas Beijer (piano) slaan bewust De Verkeerde Weg in met een vurig, schurend en gevaarlijk programma met Prokofjev, Gubaidulina en Shostakovich.
Na afloop van de concerten kun je nagenieten aan de bar met speciaal geselecteerde bieren en een patatje.
Grenzeloos
De musici in de serie Grenzeloos kleuren graag buiten de lijntjes. Welke dwarsverbanden kunnen er worden gelegd tussen klassieke muziek en andere stijlen en disciplines? Shunske Sato (viool) en Shuann Chai (piano) brengen storytelling en kamermuziek bij elkaar. Welk sappig verhaal gaat schuil achter Beethovens Kreutzersonate? Matangi en singer-songwriter Ruben Hein bundelen hun krachten voor een meesterlijk vervolg op The Juliet Letters van Elvis Costello en Brodsky Quartet: een eigentijdse 21e-eeuwse song-cycle geïnspireerd door de verzamelde Nederlandse brieven in het boek ‘P.S.’ van schrijfster Jet Steinz. Amber Docters van Leeuwen (cello, stem) speelt samen met Ji Yuon Kang (elektronica) Origin; een klanklandschap waarin de dualiteit van haar Koreaanse roots en het Nederlandse bewustzijn samenkomt. Roxane van Iperen en Calefax gaan op zoek naar wat mensen niet kunnen, mogen of durven uitspreken, en wat als woordeloze adem in de instrumenten alsnog zijn weg naar buiten kan vinden.